Loving

Jeff Nichols, responsable de pel·lícules boníssimes com Take shelter, Mud i de Midnight Special, aquesta última només estrenada a SITGES 2016, dirigeix aquesta història basada en fets reals sobre la parella interracial que va canviar la història dels Estats Units.

Richard Loving i Mildred, Joel Edgerton i Ruth Negga respectivament, són una parella d’enamorats, però mentre ell és blanc, resulta que ella és negra. La parella decideix casar-se, però ho ha de fer a Washington ja que les lleis de l’estat de Virginia no els ho permeten. De tornada a casa, la policia els detindrà per trencar les lleis del seu poble natal. A partir d’aquí començarà una lluita de fugides i judicis perquè el seu enllaç matrimonial sigui considerat vàlid.

Nichols sempre s’ha mogut en una tema recurrent que ha tractat des de diferents visions en la seva carrera com a director, el sud dels Estats Units i la seva intolerància.

Loving és una pel·lícula senzilla que es mou en els petits detalls. De fet, els protagonistes són senzills i humils i només busquen viure en pau i tranquil·litat. Es casen perquè així ho creuen, conscients dels problemes que els pot portar en la seva comunitat i família. Mentre al principi és ell que pren la iniciativa, al final serà ella qui la portarà quan se li obri una possibilitat de poder viure on vol criar als seus fills sense que les autoritats li puguin impedir.

El punt fort de la pel·lícula són les interpretacions, la bona química entre la parella protagonista, i sobretot un Joel Edgerton camaleònic en una interpretació molt meritòria.

Loving és un drama social que podria ser molt gran, però que Nichols és capaç de posar-lo a peu de terra.
La simplicitat i el minimalisme de la pel·lícula és el seu gran valor. Nichols sap apartar-se per donar importància a les interpretacions, així com fer que un pas de formiga se senti des de l’altra punta de món.

T'ha agradat? Comparteix-lo!

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Search

Últimes ressenyes

Sinners

Ryan Coogler ha basat gairebé tota la seva filmografia en franquícies i projectes no originals. Tant si es basa en còmics, com en altres pel·lícules

Nickel Boys

Segurament no estaríem parlant avui d’aquesta pel·lícula si no hagués estat una de les nominades a l’Oscar a la millor pel·lícula, ja que ni tan

Rebel Ridge

Jeremy Saulnier, que ens va portar la magnífica Green Room, deixa enrere els neonazis per endinsar-se en la corrupció a tots nivells que es produeix

Final Destination: Bloodlines

Warner ressuscita una de les franquícies de terror heretades de New Line Cinema. Cinc entregues d’aquesta saga es van estrenar entre el 2000 i el

Thunderbolts*

Pel·lícula que posa punt i final a una turbulenta fase 5 plena de baixos i pocs alts, que ha viscut Marvel Studios des del començament