Maggie

Proposta molt interessant dins el gènere de zombis. Maggie, dirigida per Henry Dobson, ens narra el procés de zombificació com una excusa per parlar de la relació entre un pare, que ha d’acceptar que la seva filla li queda poc temps per viure, i aquesta. La pel·lícula arriba fins a les arrels d’un gènere que va néixer de mà de George Romero, que va crear el gènere de pel·lícules de zombis com una metàfora de la societat de l’època. Es tracta de veure coses dins un embolcall que no és l’habitual. Qüestions com l’eutanàsia i el pànic social davant les pandèmies víriques, es posen sobre la taula i deixa que sigui l’espectador que hi reflexioni. Al contrari del que és comú en el cinema de zombis, el procés de transformació dura setmanes, i això és el que veiem a la pel·lícula. Un encert absolut, ja que ens permetrà veure els canvis físics i mentals de la protagonista i com aquests afecten a la seva família.

La protagonista és Maggie (Abigail Breslin) una adolescent que ha estat mossegada per un zombi. Sense cura possible, li queden poques setmanes per perdre la humanitat, temps que passarà reclosa en la granja dels seus pares. Malgrat les ordenances que obliguen a la família a entregar els infectats a les autoritats per a la seva custòdia i posterior extermini, el seu pare (Arnold Schwarzenegger) farà tot el possible per endarrerir aquest moment i passar al cantó de la seva filla el temps que li quedi de vida.

Schwarzenegger està grandiós en el paper d’aquest pare que ha d’assumir la lenta pèrdua de la seva filla, condemnada a convertir-se inevitablement en un zombi. Sense exagerar, estem davant la millor interpretació de la seva carrera, i farà callar moltes boques entre els seus crítics. Schwarzenegger es mostra per primera vegada derrotat i impotent. No ha estat gratuïta la seva elecció coma protagonista, ja que, qui millor per representar aquest drama fantàstic intimista que l’arquetípic heroi invencible, que la pel·lícula ens mostra derrotat.

Maggie serà recordada com la pel·lícula en la que Schwarzenegger plora i ofereix la seva millor interpretació, al mateix temps conté escenes d’una càrrega emocional esfereïdora que seran llargament recordades i queixala les arrels a les que el gènere zombi mai hauria de renunciar.

T'ha agradat? Comparteix-lo!

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Search

Últimes ressenyes

Emilia Pérez

Jacques Audiard, realitzador francès de títols com Un profeta, De óxido y hueso i The Sisters Brothers torna amb Emila Pérez, el projecte més gran

The Brutalist

Tercera pel·lícula de Brady Corbet, després de Vox Lux (2018) i The Childhood of a Leader (2015). No obstant això, podria ser que coneguéssiu Corbet

The Order

Justin Kurzel torna a incidir en el terrorisme intern. Ja ho va fer a Nitram, en aquell cas a la seva Austràlia natal, i ara

Heretic

Les religions han estat tractades moltes vegades al cinema i en tots els gèneres, però poques vegades de manera seriosa, i fins i tot diria

Flow

Flow és una pel·lícula d’animació de Letònia que ha aconseguit reconeixement el 2024 arran del seu pas triomfal per festivals com Annecy, Cannes i d’altres.