Fireworks

Fireworks adapta el telefilm japonès del mateix títol de Shunji Iwai de l’any 1993, afegint elements moderns. El productor Genki Kawamura va ser un dels adolescents captivats per aquell telefilm, qui va decidir adaptar-lo en un anime. L’anime va més enllà del telefilm original que només durava 49 minuts. Aquest en dura 90 i amplia el que no vèiem al telefilm, concretament el que passa quan la protagonista, Nazuna, agafa el tren.

La història comença quan Nazuna es veu obligada a canviar d’escola arran del nou matrimoni de la seva mare. Norimichi i Yusuke són dos companys de classe enamorats de Nazuna, qui els proposa una carrera de natació. Qui guanyi anirà amb ella a veure els focs artificials aquella nit. A Norichimi les coses no li sortiran bé, tampoc a Nazuna. Quan Norichimi llenci pels aires una estranya esfera que s’ha trobat a la platja, el temps retrocedeix fins a la carrera, i li dóna una segona oportunitat.

Fireworks és un bon anime que vam poder gaudir-lo a l’Anima’t del SITGES 2017. El pitjor que podem fer amb ell és comparar-lo amb Your Name perquè tot i que formalment vol semblar-s’hi, en termes de qualitat no l’atrapa mai. Aquesta història és molt més senzilla i el relat és molt més romàntic i molt menys fantàstic. Tot i que les dues pel·lícules veuen dels mateixos gèneres, la combinació dels elements té resultat molt diferent.

En tot cas, fa un bon retrat sobre amor adolescent i les inseguretats pròpies de l’edat. A vegades amb excessiu sucre, però això ja és marca de la casa en molts animes. Sense ser una pel·lícula fallida, cal mirar-la amb ulls adolescents i recordar aquella època per la qual tots hem passat i en la qual fàcilment, qualsevol que sigui o hagi estat un adolescent, pugui emmirallar-s’hi.

Fireworks, en el fons, és un anime amb poques pretensions i si el valorem així, li trobarem moltes més coses a favor.

T'ha agradat? Comparteix-lo!

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Search

Últimes ressenyes

Don’t Move

Pel·lícula de terror de baix pressupost dirigida per Brian Netto i Adam Schindler, una parella de realitzadors descoberta per Sam Raimi, que ja havia dirigit

The Dead Don’t Hurt

Segona pel·lícula com a director de Viggo Mortensen després de Falling, en què també el veiem davant de la càmera. En aquesta ocasió es tracta

The Monkey

Osgood Perkins, recentment arribat d’un dels èxits del cinema de terror de la passada temporada amb Longlegs, sorprèn amb The Monkey, adaptació d’un relat curt

Nosferatu

Quarta pel·lícula de Robert Eggers, un dels millors directors de la nova fornada. Després de debutar el 2015 amb The Witch, va passar-se de frenada

Mickey 17

Següent pel·lícula de Bong Joon-ho després del gran èxit de 2019, Paràsits, amb la qual va guanyar l’Òscar. Mickey 17 adapta el llibre Mickey 7