The dig (La excavación)

Pel·lícula de la BBC que a conseqüència de la pandèmia ha acabat essent distribuïda per Netflix. Basada en fets reals i en la novel·la de John Preston, està dirigida per Simon Stone.

The Dig ens narra la història d’una excavació encarregada per una jove terratinent amb una salut fràgil, vídua i amb un fill que contracta un arqueòleg, ja que té la intuïció que sota un dels monticles de la seva propietat podria haver-hi restes arqueològiques. La trama de l’excavació es desenvoluparà en el moment delicat que viu Anglaterra, que es troba en un clima prebèl·lic. The Dig està ambientada pocs mesos abans que esclati la II Guerra Mundial.

The Dig és una bona pel·lícula que se sustenta sobretot per la interpretació de Carey Mulligan i Ralph Fiennes. Mulligan aconsegueix transmetre a la perfecció la fragilitat física i la duresa emocional del seu personatge, mentre que Fiennes fa una transformació total en gestos, mirades i parla. Tot i que reconeixem físicament a l’actor, només veiem al personatge. Els dos intèrprets aguanten la trama principal de la descoberta i posterior excavació. Aquesta història defuig de romanticisme, sobretot per la diferència l’edat dels protagonistes i pel fet que ell era un home casat. No obstant això, queden sentiments fortament reprimits.

Ella es marca una fita per compensar tot el seu patiment, mentre que el personatge de Fiennes haurà de reafirmar-se a ell mateix quan després de la descoberta el vulguin apartar. Encara avui, el personatge de Fiennes, l’arqueòleg Basil Brown, és una figura oculta a reivindicar pel seu fet de ser autodidacte i dedicar-se a l’agricultura. La lluita de classes també és introduïda quan després de la descoberta arriben els arqueòlegs prestigiosos per comandar l’operació i atribuir-se els mèrits.

També tenim una trama secundària, que quasi és principal en la segona part de la pel·lícula. És la història d’amor entre dos joves, interpretats per Lily James i Johnny Flynn. Ella és una dona casada amb un home més gran que ella. Malgrat que estiguin casats per unes circumstàncies que tampoc ens expliquen, la parella no està enamorada. Flynn és una de les persones que treballen a l’excavació que s’enamorarà del personatge de Lily James.

The Dig sap transmetre molt bé la inquietud dels personatges davant la guerra que s’aproxima cada dia i que és inevitable. Com a exemple tenim tota la seqüència del pilot i la crida a files d’un dels personatges.

Sense renunciar mai a ser una pel·lícula d’època, el guió està tractat des d’un punt de vista feminista quan s’apropa als personatges femenins. The Dig no és una pel·lícula que vingui a trencar res, però està molt ben feta i interpretada. Es nota la producció britànica impecable. Ens deixarà un molt bon gust de boca, malgrat l’agredolç final amb el començament de la guerra.

T'ha agradat? Comparteix-lo!

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Search

Últimes ressenyes

The Dead Don’t Hurt

Segona pel·lícula com a director de Viggo Mortensen després de Falling, en què també el veiem davant de la càmera. En aquesta ocasió es tracta

The Monkey

Osgood Perkins, recentment arribat d’un dels èxits del cinema de terror de la passada temporada amb Longlegs, sorprèn amb The Monkey, adaptació d’un relat curt

Nosferatu

Quarta pel·lícula de Robert Eggers, un dels millors directors de la nova fornada. Després de debutar el 2015 amb The Witch, va passar-se de frenada

Mickey 17

Següent pel·lícula de Bong Joon-ho després del gran èxit de 2019, Paràsits, amb la qual va guanyar l’Òscar. Mickey 17 adapta el llibre Mickey 7

Companion

Companion és dirigida per Drew Hancock, productor de Barbarian, que també ha escrit aquesta pel·lícula, una obra que barreja diferents gèneres i ofereix diversos girs