Lo que hacemos en las sombras

Comèdia de terror protagonitzada per vampirs, dirigida i interpretada per Jemaine Clement i Taika Waititi, que funciona com un fals documental a l’estil de sèries com The office i Modern family.

Els protagonistes són quatre vampirs i companys de pis que viuen a Nova Zelanda. Els vampirs han accedit a que un equip de documentalistes enregistri la seva vida diària. Entre les coses que veurem són els seus problemes per arreglar-se i pentinar-se quan han de sortir de nit perquè no es reflecteixen en els miralls, les discussions que tenen per dividir-se la feina de casa, els problemes per entrar a les discoteques perquè han de pagar entrada i no els conviden a entrar o les trobades amb bandes d’homes llop.

Lo que hacemos en las sombras desmitifica tot allò que envolta els vampirs a través de la comèdia, tractant-t’ho amb quotidianitat. Un dels elements del perquè la pel·lícula funciona tant bé és que es manté fidel al folklore dels vampirs i al que coneixem d’ells a través del cinema.

El guió és extremadament enginyós i sap treure profit a tots els mites vampírics per donar-los la volta i dóna la sensació que és la primera vegada que se’ns expliquen. Els diàlegs de la mateixa estan plens de perles i és de les poques pel·lícules que he vist els les quals he sentit riure, en una sala de cinema, de principi a fi. Amb raó es va endur el premi del públic del SITGES 2014. La pel·lícula resulta extremadament fresca, una fita impossible si tenim en compte la sobreexplotació i mal tracte que ha donat el cinema als senyors de la nits en els darrers anys.

Lo que hacemos en las sombras és una comèdia vampírica molt original. Un cop d’aire fresc en el gènere que al mateix temps és tota una sorpresa.

T'ha agradat? Comparteix-lo!

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Search

Últimes ressenyes

Nosferatu

Quarta pel·lícula de Robert Eggers, un dels millors directors de la nova fornada. Després de debutar el 2015 amb The Witch, va passar-se de frenada

Mickey 17

Següent pel·lícula de Bong Joon-ho després del gran èxit de 2019, Paràsits, amb la qual va guanyar l’Òscar. Mickey 17 adapta el llibre Mickey 7

Companion

Companion és dirigida per Drew Hancock, productor de Barbarian, que també ha escrit aquesta pel·lícula, una obra que barreja diferents gèneres i ofereix diversos girs

Transformers One

En esgotar-se la fórmula de les pel·lícules d’acció real de Transformers després de cinc entregues dirigides per Michael Bay, un spin-off de Bumblebee que aportava

Venom: The Last Dance

El Sonyverse de Spider-Man ha mort, i no pas perquè aquesta tercera entrega de Venom hagi fracassat, tot i que cadascuna d’aquesta trilogia ha recaptat