Ferdinand

Nova pel·lícula d’animació de Blue Sky que adapta un conte clàssic de la literatura infantil de Munro Leaf, conegut sobretot als Estats Units. Dirigeix Carlos Saldanha, director de les dues de Río i d’algunes entregues de la saga Ice Age.

Ferdinand és un toro que no és ferotge com la resta, al contrari, és dolç, sensible, li agraden les flors i és partidari de la no-violència. Confós per un toro ferotge, serà separat de la seva llar i traslladat a una plaça en què serà torejat.

Aquesta pel·lícula és el clau definitiu en el taüt de Blue Sky, avui dia la pitjor productora d’animació pel que fa a la qualitat de les seves pel·lícules. Blue Sky juga a la lliga de DreamWorks, a la de Disney i Pixar ni s’atreveix a somiar arribar-hi. El cas és que aquesta companyia fa anys que ofereix productes indecents. A banda de Charlie Brown i Snoopy que hi ha estat involucrat un equip diferent, la resta de les seves produccions animades són sempre les pitjors de l’any. Tot gràcies a Carlos Saldanha, el seu màxim creatiu a qui desitjo una ràpida jubilació.

Ferdinand és un clar exemple d’un producte obsolet en un món en què l’animació ha madurat. Si les últimes entregues d’Ice Age provoquen vergonya pels altres, Ferdinand continua en la mateixa línia.

El millor de la pel·lícula és la defensa de l’animal, tot i que crec no és prou contundent com hauria de ser-ho en la crítica a la tortura que és el toreig. No cal edulcorar en cap moment el que és una salvatjada.

Discursos ideològics a part, Ferdinand és una pel·lícula avorrida, mancada d’originalitat i amb una animació de l’Hacendado que no pot competir ni tan sols amb DreamWorks.

T'ha agradat? Comparteix-lo!

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Search

Últimes ressenyes

The First Omen

Sorprenent debut en el cinema d’Arkasha Stevenson, en la que és una seqüela d’un clàssic del cinema de terror, La profecia, de 1976, que va

Ferrari

Michael Mann és un director que sempre ha dirigit títols amb un ritme frenètic i que té molta mà per les escenes d’acció. Títols com

Civil War

Alex Garland abandona la ciència-ficció per oferir-nos una distopia molt a prop de la nostra realitat. Per aquest motiu ens trobem davant la pel·lícula més

How to Have Sex

Molly Manning Walker és una directora de fotografia que debuta en la direcció amb How to Have Sex, un drama britànic adolescent, que es va