Feliz día de tu muerte

Feliz día de tu muerte és la nova producció de Blumhouse, estrenada a Sitges, i que ha estat un gran èxit en la taquilla nord-americana aquest Halloween. El seu pressupost no arriba als 5 milions de dòlars i ja en porta recaptats, en només dues setmanes, més de 70. Un nou encert del productor Jason Blum.

La premissa és agafar Atrapat en el temps i barrejar-ho amb Scream, essent el dia que es repeteix, el de la mort de la protagonista a mans d’un assassí emmascarat. Cada dia de la seva mort l’utilitzarà per trobar noves pistes que li permetin descobrir la identitat de l’assassí.

El resultat és excel·lent i molt entretingut. Feliz día de tu muerte manté un fantàstic equilibri entre l’slasher i la comèdia, al mateix temps que juga amb tòpics d’ambdós gèneres i els dóna la volta perquè resulti una pel·lícula original.
També se serveix d’un repartiment que compleix meravellosament, encapçalat per Jessica Rothe, que interpreta a Theresa, la nostra, al començament, antipàtica protagonista, i Israel Broussard, el bon noi que no es menja res en el campus.

Pels que recordeu amb estima la pel·lícula The final girls, que també homenatjava l’slasher, també gaudireu molt de Feliz dia de tu muerte. Les dues comparteixen el fet de reivindicar la figura i el paper de la dona en l’slasher. Una pel·li molt meta amb una protagonista principal en estat de gràcia i un final que no s’avergonyeix, al contrari, reivindica el que és.

T'ha agradat? Comparteix-lo!

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Search

Últimes ressenyes

The Idea of You

Comèdia romàntica de manual, en què destaca per damunt de tot Anne Hathaway i la bona química amb Nicholas Galitzine (Mary & George). Dirigeix Michael

Challengers

Darrera pel·lícula de Luca Guadagnino, responsable de Call Me by Your Name, Suspiria i Bones and All.  Challengers és un triangle amorós competitiu entre dos

The First Omen

Sorprenent debut en el cinema d’Arkasha Stevenson, en la que és una seqüela d’un clàssic del cinema de terror, La profecia, de 1976, que va

Ferrari

Michael Mann és un director que sempre ha dirigit títols amb un ritme frenètic i que té molta mà per les escenes d’acció. Títols com