Eighth Grade

Eighth grade és una nova pel·lícula sobre el pas de la infantesa a l’adolescència, un coming-of-age molt original que ha dirigit el jove actor de comèdia Bo Burnham. El repartiment està encapçalat per Elsie Fisher, que havíem vist en la segona temporada de Castle Rock. Ella és Kayla, una nena de tretze anys que es troba en els darrers dies de vuitè i pocs mesos abans de començar la secundària. En l’escola no és pas gens popular i té les esperances posades en la secundària i que allí pugui desenvolupar el seu potencial i superar la timidesa.

El més destacable de la pel·lícula és de quina manera aconsegueix posar-se en el cap d’una nena de tretze anys i que totes les seves reaccions i comportaments siguin les naturals de la seva edat, amb les coses bones i dolentes.

La naturalitat en què ho explica fa brillar aquesta pel·lícula emotiva, propera a la comèdia i sense dramatismes. Les relacions amb els companys i companyes de classe, la seva actitud en les xarxes socials, la relació particular el seu pare i les noves amistats i pors que comencen a manifestar-se en la seva primera connexió amb el que serà la seva vida en l’institut.

Atenció a com tracta el tema de les xarxes, per una banda l’aïllament i l’assetjament i al mateix temps un espai en què poder trencar la vergonya de mostrar-se tal com és.

Tot això funciona gràcies a Elsie Fisher, un encert de càsting que mostra a la perfecció el que ens vol explicar el guió. Eighth grade és un coming-of-age modern que retrata a la perfecció l’angoixa de ser un adolescent en l’època de les xarxes socials.

T'ha agradat? Comparteix-lo!

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Search

Últimes ressenyes

Maestro

L’actor Bradley Cooper ha fet seu aquest antic projecte de Martin Scorsese i Steven Spielberg. Scorsese el va abandonar en benefici de The Irishman (2019).

The Holdovers

Alexander Payne, el director d’Entre copes (2004), Els descendents (2011) i Downsizing (2017), ha portat a terme The Holdovers, un retrat sobre els Estats Units

May December

Todd Haynes el vam conèixer a Velvet Goldmine, la pel·lícula del glam rock. En els darrers anys li hem vist la magnífica Aguas oscuras i

Napoleon

Ridley Scott va decidir apropar-se a Napoleó després de The Last Duel, una de les millors pel·lícules del realitzador dels darrers anys, juntament amb The

Leave the World Behind

Adaptació de la novel·la de Rumaan Alam, produïda i estrenada a Netflix i dirigida per Sam Esmail, el creador de les sèries Mr. Robot i