Capità Calçotets

Brillant adaptació cinematogràfica de la sèrie de llibres infantils del mateix títol escrits per Dav Pilkey, produïda per DreamWorks i amb guió de Nicholas Stoller (Cigonyes).

Un parell d’alumnes entremaliats que es passen el dia creant còmics, hipnotitzen accidentalment el director del seu col·legi i el converteixen en el Capità Calçotets, un superheroi inventat per ells mateixos. El Capità Calçotets va vestit només amb una capa i uns calçotets. Per complicar la història, el seu nou professor de ciències resultarà ser un malvat amb ínfules de conqueridor. Només el Capità Calçotets el podrà aturar.

Pilkey va crear els nens protagonistes basant-se en si mateix en la infància i es nota de debò, ja que els dos protagonistes principals, en Jordi i l’Oriol, es perceben de carn i ossos. El cor dels pares més frikis de la sala no podrà evitar en identificar-s’hi i recordar-se a ells mateixos en aquella edat. Aquí és just on està el secret de la pel·lícula, no en les aventures del superheroi, si no en reproduir l’essència d’un nen i de l’amistat.

Capità Calçotets està plena de colors vius. Estèticament i visualment és com un còmic portat a la gran pantalla amb moments enlluernadors.

La pel·lícula també té una part de crítica a les escoles que menysvaloren la part més artística de l’alumnat. Capità Calçotets s’erigeix com una reivindicació a la creativitat juvenil a través d’uns alumnes que no acaben d’encaixar en aquesta escola i que per aquest motiu intentaran canviar al director, a través de d’hipnosis.

Resulta molt fresc que una pel·lícula reivindiqui l’educació artística a les escoles i la situï al mateix nivell que les matemàtiques. Igualment posa sobre la taula la importància que els nens i nenes riguin i s’ho passin bé a l’escola, així com el valor de l’amistat.

Capità Calçotets és una pel·lícula divertida i entretinguda, ideal per petits i grans, amb uns missatges artístics de vital importància que és necessari que algú recordi a la societat. No us la perdeu!

T'ha agradat? Comparteix-lo!

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Search

Últimes ressenyes

The First Omen

Sorprenent debut en el cinema d’Arkasha Stevenson, en la que és una seqüela d’un clàssic del cinema de terror, La profecia, de 1976, que va

Ferrari

Michael Mann és un director que sempre ha dirigit títols amb un ritme frenètic i que té molta mà per les escenes d’acció. Títols com

Civil War

Alex Garland abandona la ciència-ficció per oferir-nos una distopia molt a prop de la nostra realitat. Per aquest motiu ens trobem davant la pel·lícula més

How to Have Sex

Molly Manning Walker és una directora de fotografia que debuta en la direcció amb How to Have Sex, un drama britànic adolescent, que es va