La leyenda de Barney Thompson

Comèdia negra que suposa el debut en la direcció de Robert Carlyle en aquesta pel·lícula que protagonitza ell mateix acompanyat d’Emma Thompson i Ray Winston. Basada en la sèrie de novel·les escrita per Douglas Lindsay, s’ambienta a Glasgow, ciutat natal del mateix Carlyle.

Barney Thompson és tímid barber que treballa en una humil perruqueria. Barney viu una vida de solter molt mediocre i rutinària. Suporta les humiliacions del seu cap, a la feina, i de la seva mare, a casa. Tot canvia quan el seu cap li comunica que enlloc d’ascendir-lo, tal i com espera, l’acomiada per no tractar prou bé els clients. La mort accidental del cap el posarà en el punt de mira de la policia i es convertirà en el principal sospitós, no només d’aquest crim, sinó d’una sèrie de macabres assassinats obra d’un psicòpata.

En aquesta comèdia negra sorprèn com s’amunteguen desmembraments i riallades a parts iguals. Capítol a part mereix Emma Thompson que està grandiosa. Segur que la pel·lícula no hagués funcionat igual de bé sense ella ja que esdevé l’autèntica estrella de la funció. Thompson s’allunya dels papers en què habitualment la tenim encasellada i el fica en el rol de la peculiar mare del protagonista, situant-se a les antípodes dels seus treballs amb James Ivory.

Malgrat que a la pel·lícula li manca agilitat i ritme en alguns moments, La leyenda de Barney Thompson és una pel·lícula divertida, sense pretensions, de baix pressupost i entretinguda. Una correcta pel·lícula pel debutant Carlyle que demostra que mai és tard per passar-se a la direcció.

T'ha agradat? Comparteix-lo!

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Search

Últimes ressenyes

Thunderbolts*

Pel·lícula que posa punt i final a una turbulenta fase 5 plena de baixos i pocs alts, que ha viscut Marvel Studios des del començament

Don’t Move

Pel·lícula de terror de baix pressupost dirigida per Brian Netto i Adam Schindler, una parella de realitzadors descoberta per Sam Raimi, que ja havia dirigit

The Dead Don’t Hurt

Segona pel·lícula com a director de Viggo Mortensen després de Falling, en què també el veiem davant de la càmera. En aquesta ocasió es tracta

The Monkey

Osgood Perkins, recentment arribat d’un dels èxits del cinema de terror de la passada temporada amb Longlegs, sorprèn amb The Monkey, adaptació d’un relat curt

Nosferatu

Quarta pel·lícula de Robert Eggers, un dels millors directors de la nova fornada. Després de debutar el 2015 amb The Witch, va passar-se de frenada