Uncle Frank

Alan Ball, el creador de sèries com A dos metros bajo tierra i True Blood, dirigeix aquesta pel·lícula ambientada el 1973 que parla de la relació entre una noia de divuit anys, Beth, i el seu oncle, Frank. Fill d’una família amb tradicions molt sudistes, Frank sempre els ha amagat que és homosexual, de fet, en la seva sortida de l’armari es troba un trauma que encara no ha superat. Això l’ha fet viure en una crisi d’identitat permanent. Beth també és una jove inquieta amb molts referents intel·lectuals semblants al del seu oncle. Frank i Beth emprendran un viatge en cotxe de camí al funeral del pare de Frank, en què la llibertat serà la fita.

Uncle Frank està protagonitzada per Paul Bettany i Sophia Lillis. Ambdós estan meravellosos. Beth, el personatge de Lillis, és molt càndid i innocent, tot just arriba a Nova York provinent d’un poble petit i tot li resulta nou. Per altra banda el de Bettany, Frank, veu com Beth irromp a la seva vida personal quan s’ha cuidat sempre de mantenir la seva privacitat i resultar una persona opaca i distant envers la seva família, prejutjant el què pensarien si descobrissin que és homosexual. Tot això canviarà durant el viatge i en el destí.

La pel·lícula és molt dinàmica amb un bon ritme i una durada ajustada de poc més d’hora i mitja. Els personatges se’ns fiquen a la butxaca, inclòs el secundari que interpreta Peter Macdissi, el del xicot de Frank, en què el guió té temps de retratar molt bé amb quatre pinzellades.

Les dinàmiques entre els personatges funcionen i la pel·lícula aconsegueix emocionar. Ball agafa aquesta història, una mica autobiogràfica i barreja mot bé elements de comèdia i drama. També destaca l’estètica i la fotografia dels anys setanta. Bona pel·lícula que trobareu a Amazon Prime Video.

T'ha agradat? Comparteix-lo!

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Search

Últimes ressenyes

Kneecap

La pel·lícula ens explica la història fictícia de la fundació de la banda de hip-hop irlandesa Kneecap, protagonitzada pels mateixos integrants reals del grup. El

Superman

James Gunn, el realitzador de la trilogia de Guardians of the Galaxy per a Marvel, va ser escollit per Warner per fer-se càrrec de la

Predator: Killers of Killers

Dan Trachtenberg va entrar com un coet a la saga Predator amb Prey, una pel·lícula que es va estrenar directament a plataforma i que va

Jurassic World: Rebirth

Setena entrega de la saga Jurassic Park, que alhora suposa un punt i a part després de la trilogia protagonitzada per Chris Pratt i Bryce