Train to Busan

El coreà Yeon Sang-ho és el director de Train to Busan, una de les millors pel·lícules de zombis dels darrers anys. Curiosament el cinema oriental, allunyat fins ara del mite del zombi, és el que està aportant coses noves i interessants en el gènere, tal com ja es va veure l’any passat amb I am a hero.

Train to Busan és cinema de zombis, més encarat a l’entreteniment que a la reflexió, malgrat que posa en relleu la naturalesa egoista de la humanitat. Els homes no tenen pietat en deixar morir a qui sigui per tal de no arriscar-se i mullar-se el cul.

La premissa argumental és simple, zombis atrapats en un tren i un grup de persones que intentaran sobreviure com poden. Amb alguna parada en una estació, que és una de les escenes més trepidants i impactants de tota la pel·lícula.

Impecable en molts sentits, sobretot en  la direcció de Sang-ho, no envà es va endur el premi a la millor realització a Sitges. A més construeix uns personatges tridimensionals que fa que ens importi molt el que els passi.
Train to Busan no escatima en salvatgisme i sang i fetge. És una delícia pels fans del cinema de zombis i absolutament divertida i entretinguda. L’única pega és que a vegades als coreans els agafa per la llagrimeta i els violins, com veiem al final d’aquesta pel·lícula, i perd part de la força contundent que havia mostrat fins al moment. Però vaja, pecata minuta amb l’autèntica muntanya russa sense concessions que se’ns ofereix.

Si creieu que en el gènere zombi ja està tot dit, Train to Busan ho desmenteix. I si en voleu més, teniu una preqüela animada que també ha dirigit Yeon Sang-ho anomenada Seoul Station. Un complement perfecte a Train to Busan.

T'ha agradat? Comparteix-lo!

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Search

Últimes ressenyes

Frankenstein

Guillermo del Toro ha fet realitat el seu somni de fa molts anys: rodar una adaptació de la novel·la Frankenstein de Mary Shelley. El resultat

Argylle

Matthew Vaughn obre camí cap a una nova franquícia d’acció, comèdia i espionatge amb Argylle. Després que en els darrers deu anys s’hagi dedicat gairebé

Avatar: Fire and Ash

James Cameron ha estat, durant dècades, el gran visionari del cinema comercial. Només cal recordar què van significar The Abyss, Terminator 2: Judgment Day, Titanic

One Batlle After Another

Quatre anys ha trigat Paul Thomas Anderson a fer una nova pel·lícula. Recordem que la darrera va ser Licorice Pizza. Una batalla tras otra és

Wicked: For Good

Segona part de Wicked (2024), la pel·lícula musical basada en el muntatge teatral de 2003, inspirat en el llibre de 1995 de Gregory Maguire que