Train to Busan

El coreà Yeon Sang-ho és el director de Train to Busan, una de les millors pel·lícules de zombis dels darrers anys. Curiosament el cinema oriental, allunyat fins ara del mite del zombi, és el que està aportant coses noves i interessants en el gènere, tal com ja es va veure l’any passat amb I am a hero.

Train to Busan és cinema de zombis, més encarat a l’entreteniment que a la reflexió, malgrat que posa en relleu la naturalesa egoista de la humanitat. Els homes no tenen pietat en deixar morir a qui sigui per tal de no arriscar-se i mullar-se el cul.

La premissa argumental és simple, zombis atrapats en un tren i un grup de persones que intentaran sobreviure com poden. Amb alguna parada en una estació, que és una de les escenes més trepidants i impactants de tota la pel·lícula.

Impecable en molts sentits, sobretot en  la direcció de Sang-ho, no envà es va endur el premi a la millor realització a Sitges. A més construeix uns personatges tridimensionals que fa que ens importi molt el que els passi.
Train to Busan no escatima en salvatgisme i sang i fetge. És una delícia pels fans del cinema de zombis i absolutament divertida i entretinguda. L’única pega és que a vegades als coreans els agafa per la llagrimeta i els violins, com veiem al final d’aquesta pel·lícula, i perd part de la força contundent que havia mostrat fins al moment. Però vaja, pecata minuta amb l’autèntica muntanya russa sense concessions que se’ns ofereix.

Si creieu que en el gènere zombi ja està tot dit, Train to Busan ho desmenteix. I si en voleu més, teniu una preqüela animada que també ha dirigit Yeon Sang-ho anomenada Seoul Station. Un complement perfecte a Train to Busan.

T'ha agradat? Comparteix-lo!

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Search

Últimes ressenyes

Ready or Not 2

L’èxit inesperat de Ready or Not feia pensar que una seqüela podia ampliar el seu univers i recuperar la barreja d’humor negre, terror i sàtira

Michael

Michael Jackson és, probablement, l’artista més icònic i alhora més controvertit de la música popular del segle XX. Michael pren una decisió clara des del

Sentimental Value

Després de sorprendre amb Thelma i consolidar-se internacionalment amb La pitjor persona del món, Joachim Trier torna amb la que és la seva obra més

Super Mario Galaxy: La pel·lícula

Si la primera aventura cinematogràfica de Mario va funcionar perquè traslladava amb fidelitat l’esperit dels videojocs a la gran pantalla, aquesta seqüela segueix exactament el

Send Help

Després de més de quinze anys sense dirigir una pel·lícula de terror pura, Sam Raimi torna al gènere amb Send Help, una proposta que confirma