The Guest

The Guest va ser una de les pel·lícules més destacades de SITGES2014, la qual ha triomfat per tots els festivals de cinema fantàstic on s’ha passejat. No m’estranya aquesta rebuda, ja que la pel·lícula planteja una posada en escena a mida per un festival com el de SITGES. The Guest és un mescla de pel·li amb protagonista xulesc, violència i Halloween de John Carpenter. Magníficament combinat, ens surt la que serà la pel·lícula de gènere més rodona d’aquest any. El director és Adam Wingard, el mateix de Tu eres el siguiente, l’slasher més transgressor i destacable dels últims anys. Wingard, juntament amb el seu guionista habitual, Simon Barrett, fan un pas endavant a la seva carrera amb The Guest.

David (Dan Stevens) és un soldat acabat de llicenciar que truca a la porta de la família Peterson. David, aparentment, només els vol donar un missatge de part de Caleb, el fill gran de la família, amb el que havia servit a l’exèrcit i recentment difunt. David es mostra servicial i cortès i, poc a poc, va omplint a la família el buit deixat per Caleb. Però no només això, consola a la mare, ajuda al pare a afrontar les seves frustracions laborals, a l’adolescent de la família a defensar-se dels seus assetjadors, i Anna (Maika Monroe), la rebel de la família, a desfer-se del perdedor del seu xicot. Des del primer moment l’espectador percep que David amaga alguna cosa, i així també ho detecta Anna, que començarà a investigar-lo, sobretot quan una onada de violència arrasa el seu, normalment, poble tranquil.

Un dels secrets perquè The Guest hagi funcionat tant bé ha estat el seu protagonista principal, Dan Stevens, que recrea a la perfecció un paper que sembla fet a mida per Ryan Gosling. Aquest any, pocs personatges seran capaços de ficar-se a l’espectador a la butxaca com el David de Dan Stevens.

The Guest pot semblar una pel·lícula de sèrie B, ja que està impregnada completament amb cinema dels anys 80, fins el punt que ella mateixa ho sembla. Wingard i Barrett han aconseguit modernitzar la manera d’explicar històries dels 80, barrejant elements d’humor negre, amb tota la diversió del cinema de gènere.

Menció a part mereix la banda sonora i com les cançons estan integrades a la pel·lícula. Un compendi impressionant de música electrònica dels 80. I també l’ambientació de Halloween a la part final, un homenatge brutal al clàssic de John Carpenter.

The Guest també destaca per un ús especial de la violència que es manifesta d’una manera molt suggestiva. Es respira a l’aire, però no és fins el final que es mostra de manera clara i sense concessions. En tota la pel·lícula hi és present encara que no ho sembli.

El que resulta inconcebible és que una pel·lícula d’aquesta qualitat només s’estreni en unes poques sales de versió original. Una mostra més del pèssim estat de tots involucrats en el circuit cinematogràfic del país. Com a mínim no haurem d’esperar gaire per veure-la en casa, el mes que ve ja estarà disponible en DVD i Blu-ray.

T'ha agradat? Comparteix-lo!

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Search

Últimes ressenyes

Nosferatu

Quarta pel·lícula de Robert Eggers, un dels millors directors de la nova fornada. Després de debutar el 2015 amb The Witch, va passar-se de frenada

Mickey 17

Següent pel·lícula de Bong Joon-ho després del gran èxit de 2019, Paràsits, amb la qual va guanyar l’Òscar. Mickey 17 adapta el llibre Mickey 7

Companion

Companion és dirigida per Drew Hancock, productor de Barbarian, que també ha escrit aquesta pel·lícula, una obra que barreja diferents gèneres i ofereix diversos girs

Transformers One

En esgotar-se la fórmula de les pel·lícules d’acció real de Transformers després de cinc entregues dirigides per Michael Bay, un spin-off de Bumblebee que aportava

Venom: The Last Dance

El Sonyverse de Spider-Man ha mort, i no pas perquè aquesta tercera entrega de Venom hagi fracassat, tot i que cadascuna d’aquesta trilogia ha recaptat