#SITGES2014 ja és aquí

Un any més arriba el Festival Internacional de Cinema de Catalunya – SITGES 2014. Ahir va ser el primer dia, i ho va ser amb sorpreses. La pel·lícula inaugural va ser [REC4] que em va decebre, no només a mi, si no a la majoria de gent de la sala. Venint de l’excel·lent tercera entrega de Paco Plaza, aquest quarta, dirigida en solitari per Jaume Balagueró, és un bluf. L’argument és una continuació directa de la segona i s’ambienta en un vaixell. Primer error. Desdibuixa totalment el personatge de Manuela Velasco de la primera fent-la totalment irreconeixible. La converteix en una histèrica més. I podria continuar amb un guió dolent o una sèrie d’actors que es nota que estan recitant.

La sorpresa del dia va ser Predestination dels germans Spierig i protagonitzada per Ethan Hawke i Sarah Snook. Viatges en el temps i un puzzle d’identitats i paradoxes temporals que només prenen sentit al final. Un guió sensacional. Una meravella del que no ens esperàvem res i ens va donar molt.

També em va agradar The Babadook, un home del sac que s’apareix a un nen. Malgrat al principi sembla que afecta al nen, acaba afectant a la mare. Per cert atenció a l’actriu protagonista, Essie Davis. A la seva contra direm que no fa por, però l’atmosfera que crea de mal rotllo és molt bona, així com l’efecte de so del monstre. I el seu final és genial.

La resta del dia, poc a destacar. Creep un found footage que a part de l’escena final és avorrit i prescindible, per reiteratiu. Under the Skin, una pedanteria d’autor, avorrida, però hipnòtica per com juga amb la llum i la música, i seductora pels nuus d’Scarlett Johansson. The Quiet Ones, una peli d’exorcismes de la nova Hammer. Lo millor, el seu to clàssic, Jared Harris i la primera posseïda sexi de la història, Olivia Cooke. Space Station 76, una avorrida comèdia que no fa riure ambientada a l’espai, en una estació espacial en la que els seus protagonistes semblen encallats als anys 70. No hi ha aventures espacials, només és un culebrot protagonitzat pels membres de l’estació. Acabo amb The Stranger una aproximació al vampirisme amb pocs recursos que li manca originalitat, i amb Child of God de James Franco. Si no us agrada com actor, us prometo que com a director és pitjor. I amb això, continua la vida a Sitges.

T'ha agradat? Comparteix-lo!

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Search

Últimes ressenyes

The Dead Don’t Hurt

Segona pel·lícula com a director de Viggo Mortensen després de Falling, en què també el veiem davant de la càmera. En aquesta ocasió es tracta

The Monkey

Osgood Perkins, recentment arribat d’un dels èxits del cinema de terror de la passada temporada amb Longlegs, sorprèn amb The Monkey, adaptació d’un relat curt

Nosferatu

Quarta pel·lícula de Robert Eggers, un dels millors directors de la nova fornada. Després de debutar el 2015 amb The Witch, va passar-se de frenada

Mickey 17

Següent pel·lícula de Bong Joon-ho després del gran èxit de 2019, Paràsits, amb la qual va guanyar l’Òscar. Mickey 17 adapta el llibre Mickey 7

Companion

Companion és dirigida per Drew Hancock, productor de Barbarian, que també ha escrit aquesta pel·lícula, una obra que barreja diferents gèneres i ofereix diversos girs