La vampira de Barcelona

Pel·lícula que vaig poder veure en el darrer Sitges i que ha rebut 14 nominacions als premis Gaudí. La veritat me’n vaig endur una sorpresa molt agradable amb aquesta pel·lícula. M’esperava un telefilm sense més i em va agradar sobretot la seva posada en escena, decididament artística i amb un missatge que cent anys després és vàlid.

La pel·lícula vol explicar la veritat sobre Enriqueta Martí, coneguda pel nom que li va posar la premsa de l’època, “La Vampira del Raval”. Martí va ser acusada de ser la responsable de l’assassinat  macabre de nens i nenes.

He de reconèixer que no en sabia res d’aquesta història, més enllà del nom cridaner. L’últim que m’esperava era un thriller ambientat a principis del segle XX a Barcelona que girés al voltant d’informes policials falsos, jutges que dicten sentències segons el que manen els rics i poderosos i una premsa corrupta, venuda a la burgesia i a les elits de poder, que només vol un titular cridaner per vendre diaris. Una història més actual del que aparenta.

Abans comentava que formalment esperava un telefilm i la veritat és que no és així. El director Lluís Danés no pot dissimular el baix pressupost de la pel·lícula, però de la necessitat en fa una virtut. L’impregna d’una estètica gòtica a través de recursos visuals barats, però que li donen una ànima artística. La pel·lícula es converteix en un espectacle, visual i metafòric, d’ombres xineses que només trenca el color sang.

La vampira de Barcelona recorda a l’estètica gòtica del còmic From Hell. Aconsegueix compensar un pressupost baix amb bones idees estètiques i un grapat d’actors i actrius molt encertats, que la converteix en una pel·lícula que agraireu veure.

T'ha agradat? Comparteix-lo!

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Search

Últimes ressenyes

Venom: The Last Dance

El Sonyverse de Spider-Man ha mort, i no pas perquè aquesta tercera entrega de Venom hagi fracassat, tot i que cadascuna d’aquesta trilogia ha recaptat

Better Man

El biopic, i concretament el musical, és un gènere molt complicat de fer sense caure en els llocs comuns. Better Man ho aconsegueix, i pels

Captain America: Brave New World

Quarta pel·lícula de Marvel Studios del Capità Amèrica, la primera sense Steve Rogers i amb Sam Wilson (The Falcon) assumint el llegat del Capi. El

Music by John Williams

Documental estrenat a Disney+, produït per Amblin i Lucasfilm, per homenatjar en vida el compositor de bandes sonores més important de la història del cinema: