Cuando todo está perdido

La darrera pel·lícula protagonitzada per Robert Redford entra en aquest nou gènere de persona atrapada en un lloc, on l’acció passa en un sol escenari. Diga-li Buried en un taüt, Gravitya l’espai o Cuando todo està perdidoen una barca que s’enfonsa. De les que he mencionat abans, la cinta de J.C. Chandor és la que en surt més mal parada. El fet que no hi hagi diàlegs no ajuda a que notem inexorablement l’avorriment, i en comparació, podem pensar que la darrera hora de La vida de Pi és un blockbuster estiuenc.

La pel·lícula és una hora i tres quarts d’un home fent front a diferents calamitats marítimes i un bon manual del què fer si et peta la barca en alta mar. Com que no hi ha diàlegs, i ho admeto, sóc un ignorant en navegació, no entenc la meitat de les coses que fa Redford en la barca. D’altra banda, Chandor no aconsegueix que sentim empatia envers el protagonista i el final ens és igual si viu o mor. I parlant del final (no us explico com acaba) el director acaba prenent un decisió covarda i fàcil. I no dic res més per no xafar-la. En quan a la pel·lícula, resulta manipuladora perquè posa a Redford en una situació sense sortida. Li dóna una oportunitat darrera una altra per salvar-se i sempre passa alguna cosa que acaba sortint malament. Tant és així, que finalment cau en el ridícul i acabes rient en situacions francament dramàtiques. Cuando todo està perdido té coses molt positives, però només en la part tècnica, com la fotografia i la sensació visual de realisme. En la creativa, suspèn inexorablement.

T'ha agradat? Comparteix-lo!

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Search

Últimes ressenyes

Bring Her Back

Els germans Philippou es van fer un nom fa un parell d’anys amb Talk to Me, una de les millors propostes de terror del 2023.

Paddington in Peru

Dougal Wilson pren el relleu de Paul King, director de les dues primeres pel·lícules. El resultat es tradueix en la pèrdua de la capacitat de

The Fantastic Four: First Steps

Després d’anys d’intents fallits i adaptacions desiguals, Marvel per fi ha trobat la fórmula per portar Els Quatre Fantàstics al cinema com es mereixen. Aquesta

A Complete Unknown

James Mangold (Indiana Jones i el dial del destí, A la corda fluixa) dirigeix aquest biopic sobre Bob Dylan, que abasta des de principis fins