Reminiscencia

Hugh Jackman protagonitza aquesta producció de cinema negre d’estil clàssic, però amb una ambientació futurista. Pel·lícules com El falcó maltès o Chinatown ens poden venir ràpidament a la memòria. El resultat, una pel·lícula que mai acaba d’arrencar i que resulta llarga i avorrida. I d’aquí el gran problema en general. Que res ens resulta nou, Reminiscencia ens recorda a milers de coses fetes abans amb millor gust que aquesta. Ara ho desgranem.

Tot comença amb el detectiu privat, Nick Bannister. Aquest s’obsessiona amb Mae, una clienta que li demana que l’ajudi a recuperar un objecte que ha perdut. Bannister utilitza una màquina sofisticada que li permet recuperar records perduts de la seva clientela. Bannister i Mae comencem una relació amorosa que es veurà trencada quan ella desaparegui de cop i volta i sense deixar cap pista. L’obsessió de Bannister anirà en augment, així que mentre ell es nega a rendir-se i a acceptar que hagi pogut ser objecte d’algun engany, començarà una perillosa investigació que el portarà a rastrejat a la desapareguda Mae.

Reminiscencia és d’aquelles pel·lícules que té un plantejament interessant. La història és la clàssica de cinema negre, amb elements de Brian De Palma, però ambientada en un món que ha patit un desastre climàtic. Florida, on viu el nostre protagonista, ha quedat inundada i per desplaçar-se enmig d’edificis negats i abandonats, és necessari fer-ho en barca, com si es tractés de Venècia. Però malgrat les seves intencions i plantejament, la pel·lícula falla en tots els punts possibles. Ni Hugh Jackman, ni la femme fatale de la pel·lícula, Rebecca Ferguson, són capaços d’evitar el naufragi, fictici i real de la pel·lícula. Una pena desaprofitar un repartiment d’actors i actrius que ho fan molt bé, als quals afegeixo a Thandie Newton.

Pel que fa a la narrativa és un desastre. El guió de la també directora debutant Lisa Joy (Westworld), és innecessàriament enrevessat i sembla voler imitar a Christopher Nolan, concretament Origen. El pitjor és que no aguanta el ritme, aviat perds l’interès i a poc a poc cada vegada t’avorreixes més. Al final, ja tant se te’n donen els personatges i la pel·lícula. L’enrevessament del guió provoca rebuig perquè no ve a cap intenció artística que no sigui postureig.

Pel que fa a l’aspecte visual, és el que millor funciona. No és res que no hàgim vist abans, el món exterior estèticament és una mena de barreja entre Blade Runner i Waterwolrd, però està ben fet. I la part de visualització dels records, també funciona molt bé.

Un dels aspectes que no funciona és la veu en off. Ja Ridley Scott va veure que Blade Runner funcionava millor sense i la va treure. El que aquí sigui un recurs constant, no és res més que un molest subratllat perquè recordem que això és un noir, per si ens n’hem oblidat.

Algun dia algú haurà de fer servir la màquina de la pel·lícula perquè pugui recordar haver-la vist, ja que d’aquí a quatre dies l’hauré oblidada. Una pena haver desaprofitat un repartiment memorable en una pel·lícula com aquesta.

T'ha agradat? Comparteix-lo!

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Search

Últimes ressenyes

The Dead Don’t Hurt

Segona pel·lícula com a director de Viggo Mortensen després de Falling, en què també el veiem davant de la càmera. En aquesta ocasió es tracta

The Monkey

Osgood Perkins, recentment arribat d’un dels èxits del cinema de terror de la passada temporada amb Longlegs, sorprèn amb The Monkey, adaptació d’un relat curt

Nosferatu

Quarta pel·lícula de Robert Eggers, un dels millors directors de la nova fornada. Després de debutar el 2015 amb The Witch, va passar-se de frenada

Mickey 17

Següent pel·lícula de Bong Joon-ho després del gran èxit de 2019, Paràsits, amb la qual va guanyar l’Òscar. Mickey 17 adapta el llibre Mickey 7

Companion

Companion és dirigida per Drew Hancock, productor de Barbarian, que també ha escrit aquesta pel·lícula, una obra que barreja diferents gèneres i ofereix diversos girs