Sound of metal

Riz Ahmed (Rogue One: Una historia de Star Wars, Venom) protagonitza aquesta pel·lícula sobre el bateria d’un grup de heavy metal que perd l’oïda. Nominada en l’Òscar en la categoria de millor pel·lícula, és el debut de Darius Marder en la direcció.

Sound of metal segueix el camí del dol del protagonista en la pèrdua del sentit de l’oïda, des de la negació fins a l’acceptació. Un camí que no serà fàcil ni lliure d’entrebancs, en el qual haurà de fer front a pors i traumes del seu passat. Estem davant una pel·lícula que fa front al problema des d’un punt de vista realista en qualsevol sentit. La fotografia i la direcció, amb càmera tremolosa i imatge granulada, estan allí perquè no només el guió sigui realista, si no perquè ho percebem així també visualment. Però la cosa no acaba aquí, el realisme també està en el so quan escoltem a través dels sentits del protagonista. Què sent quan toca la bateria quan ha començat a perdre l’oïda, la frustració de no sentir res quan li fan les proves mèdiques, com és el seu dia a dia essent sord i sobretot, la part final, que no explicaré, però que amb només el so, entens perfectament quins són els pensaments i frustracions del protagonista.

Pel que fa a Riz Ahmed, poc més a dir que està genial. No es podia fer millor el que fa aquí i com ho transmet. Sobre el director, aquest to realista pot donar la sensació que la pel·lícula sigui més freda de l’habitual en aquest gènere, ja que a vegades s’aproxima més al documental que a la ficció, però per altra banda ofereix una visió que en cap moment intenta buscar moments de llàgrima.

Un altre dels elements que m’agradaria comentar és el paper d’Olivia Cooke, aquí la parella i cantant del grup de heavy metal del protagonista. Una relació que en un moment dona un gir i situa a cada protagonista en el seu món.

Sound of metal és un clar exemple del que tenim al cap quan pensem en cinema indie americà, amb les seves virtuts i defectes. Aquesta és una bona pel·lícula i molt destacable per la manera com està narrada, pel so i per una interpretació supèrbia de Riz Ahmed.

T'ha agradat? Comparteix-lo!

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Search

Últimes ressenyes

The Dead Don’t Hurt

Segona pel·lícula com a director de Viggo Mortensen després de Falling, en què també el veiem davant de la càmera. En aquesta ocasió es tracta

The Monkey

Osgood Perkins, recentment arribat d’un dels èxits del cinema de terror de la passada temporada amb Longlegs, sorprèn amb The Monkey, adaptació d’un relat curt

Nosferatu

Quarta pel·lícula de Robert Eggers, un dels millors directors de la nova fornada. Després de debutar el 2015 amb The Witch, va passar-se de frenada

Mickey 17

Següent pel·lícula de Bong Joon-ho després del gran èxit de 2019, Paràsits, amb la qual va guanyar l’Òscar. Mickey 17 adapta el llibre Mickey 7

Companion

Companion és dirigida per Drew Hancock, productor de Barbarian, que també ha escrit aquesta pel·lícula, una obra que barreja diferents gèneres i ofereix diversos girs