Ressenyes: El faro i Bliss

Us deixo la ressenya d’un parell de pel·lícules que vaig veure a Sitges i que s’han estrenat recentment o que queda poc per la seva estrena.

El faro

Vista en el darrer Festival de Sitges, Robert Eggers, director de La bruja, ens va presentar la seva nova pel·lícula que en essència és la mateixa que l’anterior, però ambientada en un far. L’acció succeix en una remota illa de Nova Anglaterra en la dècada de 1890, dos homes hauran de mantenir el far en bones condicions, conviuran durant quatre setmanes, i hauran de fer front a la solitud, les tempestes, la jerarquia entre ells, els diferents costums, l’alcohol i un seguit d’al·lucinacions.

El faro té els mateixos defectes i virtuts que La bruja, fotografia, atmosfera, música i interpretacions excel·lents, però la pel·lícula és tediosa. En aquest cas el tema principal és la bogeria. Repleta de diàlegs intranscendents i escenes oníriques, es caracteritza perquè ha estat rodada en blanc i negre i en formar i 4:3. Si sou molt fan de La bruja, pot ser que us agradi. Si no, no perdeu el temps.

El més destacat de la pel·lícula és el treball dels dos protagonistes, Robert Pattinson i Willem Dafoe, que ja val el preu de l’entrada. De Dafoe ja sabíem del que era capaç, però aquells que menystingui a Pattinson descobrirà aquí que és un actoràs.

Bliss

Presentada en una sessió de matinada en el darrer Festival de Sitges, Bliss és una pel·lícula de Joe Begos, responsable de pel·lícules de gènere com Casi humanos o Poder mental, que l’aproximen a una manera molt similar d’entendre el gènere que John Carpenter.

La pel·lícula està protagonitzada per una sensacional i entregada Dora Madison i compta amb guió del mateix Begos. Bliss és una magnífica pel·lícula que ens explica la història d’una pintora brillant s’enfronta al bloqueig creatiu més dur de tota la seva trajectòria. Desesperada per trobar fonts d’inspiració per tal d’acabar la seva obra, es llança a una espiral al·lucinada de drogues, sexe i mort, en els paisatges més sòrdids de Los Angeles.

Begos tira de recursos lisèrgics per explicar-nos aquesta història amb aires vampírics. Bliss és un festí de sang i heavy metal amb elements de Cronenberg i Carpenter.

El resultat és una cinta psicodèlica que compta amb un treball de fotografia magnífic, en què preval la il·luminació. Begos té pendent d’estrena VFW, la que fins ara és la seva millor pel·lícula, i que també vàrem poder gaudir-ne a Sitges. Estrena el 7 de febrer en els cinemes.

T'ha agradat? Comparteix-lo!

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Search

Últimes ressenyes

Don’t Move

Pel·lícula de terror de baix pressupost dirigida per Brian Netto i Adam Schindler, una parella de realitzadors descoberta per Sam Raimi, que ja havia dirigit

The Dead Don’t Hurt

Segona pel·lícula com a director de Viggo Mortensen després de Falling, en què també el veiem davant de la càmera. En aquesta ocasió es tracta

The Monkey

Osgood Perkins, recentment arribat d’un dels èxits del cinema de terror de la passada temporada amb Longlegs, sorprèn amb The Monkey, adaptació d’un relat curt

Nosferatu

Quarta pel·lícula de Robert Eggers, un dels millors directors de la nova fornada. Després de debutar el 2015 amb The Witch, va passar-se de frenada

Mickey 17

Següent pel·lícula de Bong Joon-ho després del gran èxit de 2019, Paràsits, amb la qual va guanyar l’Òscar. Mickey 17 adapta el llibre Mickey 7