Life

Anton Corbijn, fotògraf de professió, dirigeix la que és la seva cinquena pel·lícula, després d’El americano i El hombre más buscado. Més enllà de ser pel·lícules amb una fotografia excel·lent, Corbijn ha demostrat que també és capaç de fer pel·lícules solvents argumentalment i interpretativa.

Life és una pel·lícula que toca la professió de Corbijn, ja que ens explica la història al darrera de les instantànies fetes pel fotògraf Dennis Stock a l’actor James Dean, abans que aquest es convertís en un mite de Hollywood. Les fotografies varen ser publicades per la revista Life. Si us parlo de la instantània de James Dean en gavardina passejant per un Times Square plujós, segur que a molts de vosaltres us ha vingut la imatge al cap. Life és la història d’aquella fotografia i la d’aquell cap de setmana que Stock va passar amb la família de Dean.

Robert Pattinson interpreta a Dennis Stock, mentre que Dane DeHaan es posa a la pell de James Dean. Ambdós realitzen una molt bona interpretació. Us ho diu algú que no li agrada Pattinson, fins i tot en els seus productes més independents i allunyats de la comercialitat. De fet mai l’he considerat, de moment, un bon actor, però cal admetre que s’hi esforça. Sobretot per la mal imatge que li ha donat La saga Crepúsculo com actor, malgrat que al seu favor li va donar la fama. En aquesta pel·lícula està correcte, perquè el paper tampoc li requereix fer masses extravagàncies. I pel que fa a Dane DeHaan, intenta mimetitzar a James Dean, una tasca immensament complicada, però que n’és capaç de sortir-se’n airosament. DeHaan s’esforça en reproduir els moviments i la mirada d’aquest actor que manté una distància amb el seu entorn.

La pel·lícula comença just abans de l’estrena de la pel·lícula Al este del Edén. Stock ha tingut l’oportunitat de veure-la i intueix que l’actor secundari, el jove James Dean, pot arribar a convertir-se en una gran estrella. Amb l’objectiu de fer-se un nom a professió i aconseguir publicar a Life, Stock perseguirà a Dean per tot arreu fins que aquest accepti fer el reportatge fotogràfic. Entre ambdós es produirà una connexió especial, al mateix temps que coneixerem detalls de la personalitat de l’actor de Rebelde sin causa i Gigante.

Life és una petita joia en la que Anton Corbijn mostra un domini cinematogràfic del tot. Una història construïda en base a unes fotografies i que ens transporta a un Hollywood clàssic que ja no existeix.

T'ha agradat? Comparteix-lo!

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Search

Últimes ressenyes

The Dead Don’t Hurt

Segona pel·lícula com a director de Viggo Mortensen després de Falling, en què també el veiem davant de la càmera. En aquesta ocasió es tracta

The Monkey

Osgood Perkins, recentment arribat d’un dels èxits del cinema de terror de la passada temporada amb Longlegs, sorprèn amb The Monkey, adaptació d’un relat curt

Nosferatu

Quarta pel·lícula de Robert Eggers, un dels millors directors de la nova fornada. Després de debutar el 2015 amb The Witch, va passar-se de frenada

Mickey 17

Següent pel·lícula de Bong Joon-ho després del gran èxit de 2019, Paràsits, amb la qual va guanyar l’Òscar. Mickey 17 adapta el llibre Mickey 7

Companion

Companion és dirigida per Drew Hancock, productor de Barbarian, que també ha escrit aquesta pel·lícula, una obra que barreja diferents gèneres i ofereix diversos girs