La visita

La trajectòria de M. Night Shyamalan no deixa de ser curiosa. Podríem dir que la seva carrera és d’aquelles que tant agraden a Hollywood. Agafem un desconegut, el pugem fins a dalt, li fem creure que és el millor director de terror de la història, per, tot seguit, un cop s’hagi tornat un cregut, fer-lo caure fins a la misèria més absoluta. I després, un cop sàpiga que és la humiliació, a lo millor ens apiadem d’ell i el deixem recuperar-se. Personalment sempre he pensat que Shyamalan mai ha estat tant bo ni tant dolent, bé potser After Earth i Airbender sí són molt dolentes, però les criticades La joven del aguaEl incidente, no són pel·lícules tan desastroses com per dilapidar la carrera d’un director. Algú que ha fet El protegido és per tenir-lo molt en compte malgrat les ensopegades que pugui tenir. I ara vaig, La visita tampoc és una bona pel·lícula per ser de qui és, però com que venim d’on venim, qualsevol millora sembla que satisfà.

La visita, la definiria com una pel·lícula de terror de multisales, ideal per aquelles persones que veuen una pel·lícula de gènere a l’any. Per la resta, no és una pel·lícula de terror que satisfaci perquè no aporta res de nou ni original, malgrat que el concepte de crear terror a l’estil James Wan a partir de la realitat és bo, però resulta desaprofitat. El terror està en lo quotidià i no ens possessions i fantasmes està bé, però moltes altres pel·lícules l’han tractat millor.

Per començar no m’agrada el format found footage, crec que és innecessari, i d’utilitzar-lo la nena filma massa bé a la seva edat, a banda que la qualitat de la càmera és espaterrant. Un cop Shyamalan renuncia a l’efecte que provoca el found footage, perquè decideix fer-lo servir?  Però el principal problema no està en això, ni en el sentit de l’humor, que pot agradar més o menys, que acaba espatllant les escenes de por. Hi ha pel·lícules que juguen a les dues coses, però has de ser un Sam Raimi perquè et surti bé. Shyamalan està a anys llum dels realitzador de Posesión infernal. El principal problema és que avorreix. Es passa tanta estona presentant la situació i creant clima i atmosfera, que sí, que ho fa bé, però descuida l’interès de l’espectador. Un parell d’espants ben col·locats el desperten quan aquest està a punt d’agafar el son.

Pel que fa al gir final, els espectador més avesats al fantàstic endevinaran on vol arribar la pel·lícula, que sí, que en els seus darrers 20 minuts està molt bé, però abans de començar la festa, els primers 70 minuts volen paciència.

La visita és més pròpia d’un director novell que no pas d’un director amb la seva experiència. Després de tant excés, imagino que ha volgut tornar a la senzillesa, però crec que s’ha passat de frenada. Per cert, sóc l’únic que li ha semblat insuportable el nen que rapeja?

T'ha agradat? Comparteix-lo!

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Search

Últimes ressenyes

The Dead Don’t Hurt

Segona pel·lícula com a director de Viggo Mortensen després de Falling, en què també el veiem davant de la càmera. En aquesta ocasió es tracta

The Monkey

Osgood Perkins, recentment arribat d’un dels èxits del cinema de terror de la passada temporada amb Longlegs, sorprèn amb The Monkey, adaptació d’un relat curt

Nosferatu

Quarta pel·lícula de Robert Eggers, un dels millors directors de la nova fornada. Després de debutar el 2015 amb The Witch, va passar-se de frenada

Mickey 17

Següent pel·lícula de Bong Joon-ho després del gran èxit de 2019, Paràsits, amb la qual va guanyar l’Òscar. Mickey 17 adapta el llibre Mickey 7

Companion

Companion és dirigida per Drew Hancock, productor de Barbarian, que també ha escrit aquesta pel·lícula, una obra que barreja diferents gèneres i ofereix diversos girs