La leyenda de Barney Thompson

Comèdia negra que suposa el debut en la direcció de Robert Carlyle en aquesta pel·lícula que protagonitza ell mateix acompanyat d’Emma Thompson i Ray Winston. Basada en la sèrie de novel·les escrita per Douglas Lindsay, s’ambienta a Glasgow, ciutat natal del mateix Carlyle.

Barney Thompson és tímid barber que treballa en una humil perruqueria. Barney viu una vida de solter molt mediocre i rutinària. Suporta les humiliacions del seu cap, a la feina, i de la seva mare, a casa. Tot canvia quan el seu cap li comunica que enlloc d’ascendir-lo, tal i com espera, l’acomiada per no tractar prou bé els clients. La mort accidental del cap el posarà en el punt de mira de la policia i es convertirà en el principal sospitós, no només d’aquest crim, sinó d’una sèrie de macabres assassinats obra d’un psicòpata.

En aquesta comèdia negra sorprèn com s’amunteguen desmembraments i riallades a parts iguals. Capítol a part mereix Emma Thompson que està grandiosa. Segur que la pel·lícula no hagués funcionat igual de bé sense ella ja que esdevé l’autèntica estrella de la funció. Thompson s’allunya dels papers en què habitualment la tenim encasellada i el fica en el rol de la peculiar mare del protagonista, situant-se a les antípodes dels seus treballs amb James Ivory.

Malgrat que a la pel·lícula li manca agilitat i ritme en alguns moments, La leyenda de Barney Thompson és una pel·lícula divertida, sense pretensions, de baix pressupost i entretinguda. Una correcta pel·lícula pel debutant Carlyle que demostra que mai és tard per passar-se a la direcció.

T'ha agradat? Comparteix-lo!

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Search

Últimes ressenyes

Project Hail Mary

Project Hail Mary és una d’aquelles pel·lícules que et reconcilien amb el cinema d’aventures i amb la ciència-ficció més optimista. Una autèntica buddy-movie espacial que

Hoppers

Pixar torna a ser Pixar amb Hoppers, una aventura esbojarrada, acolorida i tremendament divertida que recupera aquell esperit de comèdia familiar amb doble lectura que

Scream 7

Amb Scream 7, la saga torna allà on probablement mai no hauria d’haver deixat de posar l’objectiu: a Sydney Prescott. Després d’una cinquena entrega força

Zootròpolis 2

La nova aventura de Judy Hopps i Nick Wilde recupera la fórmula que va convertir la primera entrega en un èxit: una ciutat vibrant, humor