Chaos Walking

Ni fet expressament. Chaos Walking és una pel·lícula que porta la crítica de la mateixa escrita en el títol. I és que la cinta dirigida per Doug Liman és un caos que no sap cap on va. Un desastre majúscul que desaprofita completament un repartiment molt atraient format per uns perduts Daisy Ridley, Tom Holland, Mads Mikkelsen i Cynthia Erivo. La pel·lícula adapta la novel·la de Patrick Ness, El cuchillo en la mano, la primera d’una trilogia.

Ens trobem en un planeta que ha viscut una apocalipsi. En conseqüència, se suposa que han mort totes les dones. Des del desastre, els pensaments no són una cosa privada. Tothom pot escoltar els pensaments tothom. És el que la gent anomena soroll. Només amb pràctica i habilitat pots intentar ocultar-los. De cop i volta arriba Viola, una dona que ve de l’espai i que ha aterrat accidentalment amb la seva nau. Viola pot escoltar els pensaments dels homes, però aquests no poden escoltar els d’ella. Llavors, el líder del poblat la voldrà capturar, no se sap exactament per què. Ella aconsegueix fugir amb l’ajuda d’un adolescent orfe, Todd Hewitt, i junts emprenen una fugida per tornar a Viola a casa.

Per començar, em sembla una idea terrible la manera en què està representat el soroll. Escoltar constantment els pensaments de tots els personatges, que es trepitgen els uns als altres durant tota l’estona, molesta molt i fa que la pel·lícula sigui complicada de seguir. És com veure una pel·lícula amb unes quantes persones parlant al teu cantó. Per altra banda, la representació visual dels pensaments que es materialitzen en forma de fum en CGI tampoc funciona.

També resulta estrany que estigui ambientada en un planeta extraterrestre quan els paisatges són de boscos terrestres, sense res que ens porti a pensar que estem en un món alienígena.

El guió és un autèntic caos i no t’explica res. Mai et posa els personatges en un context, ni acabes d’entendre els seus motius que els porten a l’acció. Cal dir que la química entre Ridley i Holland és inexistent i sovint frega el ridícul quan sembla que vol caure en el romanticisme.

Tot aquest desgavell s’explica perquè ha estat una pel·lícula amb moltíssims problemes. El rodatge va començar fa tres anys i mig i va acabar a finals del 2017 a conseqüència de quadrar les agendes de Tom Holland i Daisy Ridley i alguns accidents en el set de rodatge. Però la pandèmia i alguns reshoots, ha fet que tot plegat s’endarrerís moltíssim. El guió que ha estat reescrit fins a l’infinit per sis guionistes, essent la versió final un batibull de totes les versions anteriors. I tot plegat a un cost de 125 milions de dòlars que no llueixen.

Chaos Walking és una de pitjors grans produccions basades en llibres supervendes que s’ha fet darrerament i un dels blockbusters més desastrosos que veurem aquest any. Perquè us en feu a la idea, la pel·lícula m’ha recordat a Divergent, que ni va acabar a concloure la saga. Aquesta no crec que passi de la primera pel·lícula i la trilogia amb tota seguretat acabi aquí.

T'ha agradat? Comparteix-lo!

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Search

Últimes ressenyes

The Dead Don’t Hurt

Segona pel·lícula com a director de Viggo Mortensen després de Falling, en què també el veiem davant de la càmera. En aquesta ocasió es tracta

The Monkey

Osgood Perkins, recentment arribat d’un dels èxits del cinema de terror de la passada temporada amb Longlegs, sorprèn amb The Monkey, adaptació d’un relat curt

Nosferatu

Quarta pel·lícula de Robert Eggers, un dels millors directors de la nova fornada. Després de debutar el 2015 amb The Witch, va passar-se de frenada

Mickey 17

Següent pel·lícula de Bong Joon-ho després del gran èxit de 2019, Paràsits, amb la qual va guanyar l’Òscar. Mickey 17 adapta el llibre Mickey 7

Companion

Companion és dirigida per Drew Hancock, productor de Barbarian, que també ha escrit aquesta pel·lícula, una obra que barreja diferents gèneres i ofereix diversos girs