Cha Cha Real Smooth (Bailando por la vida)

Apple va treure un profit quan l’any passat es va passejar per Sundance i buscant contingut per a la seva plataforma es va fer amb els drets de CODA. La resta és història. Aquest any ha repetit la jugada i una de les adquisicions indie que ha fet ha estat Cha Cha Real Smooth, una comèdia romàntica independent amb elements de drama.

Aquest és un producte dirigit, escrit i protagonitzat pel jove Cooper Raiff amb només una pel·lícula a les seves espatlles, Shithouse, un drama semiautogiogràfic sobre un estudiant de primer any a la universitat, que li va suposar un premi de narrativa en el SXSW de 2020. Raiff va aparèixer en la llista d’aquest any de Variety de joves directors que cal seguir.

A Sundance, Cha Cha Real Smooth va guanyar el premi del públic i Apple la va comprar per 15 milions de dòlars. La pel·lícula segueix a un jove, Andrew, que comença a buscar un lloc a la vida després d’acabar els estudis universitaris. Torna a casa dels seus pares i el seu germà i treballa servint menjar ràpid mentre espera trobar una feina de veritat. La seva habilitat per ser l’ànima de la festa de les celebracions del Bar Mitzvah de la seva comunitat, farà que les mares el contractin com a animador d’aquestes celebracions. En una d’elles coneix a la mare d’una nena autista. Malgrat la diferència d’edat, entre els dos es crearà un vincle d’amistat que fuig de les típiques relacions romàntiques que pensem en què pot derivar aquesta història.

La pel·lícula compta amb un repartiment en què destaca a Dakota Johnson com a la coprotagonista. L’actriu també exerceix com a productora. El repartiment el completen Leslie Mann, com a la mare del protagonista, i Brad Garret, la parella de la mare.

Un dels elements en què funciona la pel·lícula és la relació d’Andrew amb els adolescents. Té una capacitat única per connectar-hi per allò que encara no has entrat a l’edat adulta, però estàs a punt fer-ho i els adolescents encara et veuen com un igual. Això ho veiem tant en el personatge de Lola (Vanessa Burghart), la nena autista de qui cuidarà, com amb el seu germà David (Evan Assante) i els seus amics. De fet, la relació entre els germans, Andrew i David, és del més bonic de la pel·lícula. Mentiria si destaqués una o dues converses, perquè crec que totes les que tenen són absolutament meravelloses i escrites amb molt de cor. En un paper molt més menor, però important per a la història, trobem a Odeya Rush, una companya de la universitat d’Andrew que també forma part de la mateixa comunitat, amb la qual en prou feines s’havien relacionat durant els anys universitaris.

Malgrat que en aparença pugui semblar una pel·lícula que t’explicarà el de sempre, sense inventar la roda, perquè no inventa res, tot el que explica i com ho fa és digne de veure per la naturalitat i la manera de narrar. La narrativa no és l’únic talent de Raiff. La seva perícia com a actor és prou solvent i mostra les dues coses fonamentals que necessitava tenir el personatge d’Andrew, carisma i naturalitat, sense buscar pretensió de ser.

Cha Cha Real Smooth és d’aquelles pel·lícules que són capaces de mostrar les diferents capes que tenim les persones, que som éssers complexos en els nostres sentiments. Tot això mostrat amb una naturalitat de la qual a vegades t’has d’aturar a pensar que en realitat està veient una ficció. Doneu-li una ullada, la mereix. La trobareu a Apple TV +.

T'ha agradat? Comparteix-lo!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

Últimes ressenyes

Riders of Justice

Comèdia negra d’acció danesa protagonitzada per Mads Mikkelsen. El que en un principi pot semblar una versió nòrdica de John Wick, canvia ràpidament quan comencen

Men

Em sap greu, però Alex Garland ha esgotat el meu crèdit. Després de fer el guió de la magnífica Dredd i del seu espectacular debut

Flee

Documental d’animació danès sobre un refugiat afganès que explica la història de la seva vida a canvi de no revelar la seva identitat, motiu pel

Lightyear

Després de més de dos anys, Pixar ha tornat al cinema. La darrera vegada que ho va fer va ser amb els cinemes buits pocs

Wrong Turn

Remake de la pel·lícula Km. 666 Desvío al infierno del 2003 que va protagonitzar Eliza Dushku. El que era una posada al dia de La