Antebellum

Venuda erròniament com una pel·lícula de terror, probablement l’espectador es pugui decebre en trobar-se un producte ben diferent. En tot cas, Antebellum pertany al tipus de pel·lícules amb un component contra el racisme que pateixen els afroamericans als Estats Units, com en les pel·lícules de Jordan Peele, que aquí s’hi afegeix el component feminista. El resultat no està al nivell, ni de bon tros, de Déjame salir o Us, perquè la gràcia que té Peele en aquestes pel·lícules no la trobem a Antebellum, que es perd un discurs maniqueista que no deixa que l’espectador pensi i tregui les seves conclusions. No obstant és una pel·lícula interessant.

Primer de tot, deixar clar que no faré espòilers, no vull espatllar el gir shyamalanesc a ningú. Només diré que és una pena que el gir arribi tan tard, passada l’hora llarga de pel·lícula. La veritable història comença en el gir i, tot i que aconsegueix sorprendre’ns, el preu és una hora llarga avorrida i en què no passa massa res. El màxim que puc dir és que està narrada en dos temps. Els dos sobre el racisme, el primer durant l’època de l’esclavatge i les plantacions en la guerra de secessió, i el segon, transcorre en l’actualitat. En la primera part no deixa d’oferir-nos el que altres pel·lícules han mostrat millor, i en la segona simplement és discursiva i molt avorrida. Quan es produeix el gir, la pel·lícula troba la seva identitat, però és tard. Una pena perquè la idea és molt potent.

La denúncia es produeix amb poca gràcia i cap habilitat, al contrari de les pel·lícules de Peele. No obstant això, amb el gir a la mà, la pel·lícula funciona. Tot i que tampoc és del tot original perquè m’ha recordat molt a una pel·lícula de terror en concret que no diré per no aixafar la guitarra. En mans d’un director que hagués sabut explicar l’origen del racisme als Estats Units, seria una pel·lícula molt millor perquè tindria alguna cosa a dir. Es queda molt en la superfície del conflicte i no aprofundeix com la història demana, només espera sorprendre’ns amb el gir i fer que li perdonem tot el que hem vist abans, si no ens hem adormit pel camí.

La pel·lícula té bones intencions i el missatge és necessari, però la manera de donar-lo és molt desencertada. Tanmateix, la idea és bona com per perdonar-li algunes coses i deixar-se endur per un tram final que t’arregla la pel·lícula i fa que donis per bo el temps que hi has invertit. Si aquest simplisme fa que algú arribi a la conclusió que no és bona idea reelegir a Trump, endavant!

T'ha agradat? Comparteix-lo!

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Search

Últimes ressenyes

The Dead Don’t Hurt

Segona pel·lícula com a director de Viggo Mortensen després de Falling, en què també el veiem davant de la càmera. En aquesta ocasió es tracta

The Monkey

Osgood Perkins, recentment arribat d’un dels èxits del cinema de terror de la passada temporada amb Longlegs, sorprèn amb The Monkey, adaptació d’un relat curt

Nosferatu

Quarta pel·lícula de Robert Eggers, un dels millors directors de la nova fornada. Després de debutar el 2015 amb The Witch, va passar-se de frenada

Mickey 17

Següent pel·lícula de Bong Joon-ho després del gran èxit de 2019, Paràsits, amb la qual va guanyar l’Òscar. Mickey 17 adapta el llibre Mickey 7

Companion

Companion és dirigida per Drew Hancock, productor de Barbarian, que també ha escrit aquesta pel·lícula, una obra que barreja diferents gèneres i ofereix diversos girs