La canción del mar

Al 2009 s’estrenava El secret del llibre de Kells, una pel·lícula d’animació irlandesa que agafava com a base narrativa aquest manuscrit il·lustrat per monjos cèltics cap a l’any 800. La pel·lícula estava construïda sobre una base visualment desbordant. Un dels seus directors Tomm Moore intenta repetir l’èxit amb La canción del mar,una nova pel·lícula animada que adapta la llegenda irlandesa del nen-foca. La canción del mar va ser una de les 5 nominades a millor pel·lícula d’animació en els Oscar.

El protagonista és Ben, un nen que perd la seva mare en unes circumstàncies poc clares, al néixer la seva germana, Saoirse. El pare no serà mai més feliç a causa del dol. Mentre, Ben, mantindrà una mala relació amb Saoirse al considerar-la culpable de quedar-se orfe. Una nit, Saoirse, entra al mar i es converteix en foca.

Un dels punts forts de la pel·lícula és l’animació. Sense arribar als nivells visuals d’El secret del llibre de Kells, la veritat és que la història tampoc ho necessita, no deixa de ser un conte de fades dels de tota la vida, amb elements molt reconeixibles, narrat i animat a l’europea. Oblideu-vos d’animació digital, el 3-D i sofisticacions diverses. La canción del mar aposta per la senzillesa i ho fa amb recursos artesanals que donen un magnífic resultat visual.

Si la continuem comparant amb El secret del llibre de Kells, aquesta resulta molt més accessible, ja que el tema també ho dóna perquè ho sigui.
Probablement aquesta diferència respecte a la resta d’animació que ens arriba atraurà al públic més adult, però no ens enganyem, està pensada sobretot pels més petits, i concretament per aquells que els encisen els contes de fades. Però els adults també hi tenim missatges profunds i dramàtics com l’amor i el dolor que viuen els protagonistes. A vegades la preciositat visual amaga la tragèdia i la història no deixa de ser trista, per més que el final sigui inevitablement feliç, dins el seu context, clar.

No puc fer res més que recomanar que la veieu, tant grans com petits, que us deixeu emportar per les imatges i que obriu el vostre cor al torrent d’emocions que ens proposa. La canción del mar està plena d’imatges que són directament obres d’art pictòriques.

T'ha agradat? Comparteix-lo!

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Search

Últimes ressenyes

Nosferatu

Quarta pel·lícula de Robert Eggers, un dels millors directors de la nova fornada. Després de debutar el 2015 amb The Witch, va passar-se de frenada

Mickey 17

Següent pel·lícula de Bong Joon-ho després del gran èxit de 2019, Paràsits, amb la qual va guanyar l’Òscar. Mickey 17 adapta el llibre Mickey 7

Companion

Companion és dirigida per Drew Hancock, productor de Barbarian, que també ha escrit aquesta pel·lícula, una obra que barreja diferents gèneres i ofereix diversos girs

Transformers One

En esgotar-se la fórmula de les pel·lícules d’acció real de Transformers després de cinc entregues dirigides per Michael Bay, un spin-off de Bumblebee que aportava

Venom: The Last Dance

El Sonyverse de Spider-Man ha mort, i no pas perquè aquesta tercera entrega de Venom hagi fracassat, tot i que cadascuna d’aquesta trilogia ha recaptat