Women Talking

L’actriu i directora Sarah Polley ens duu la quarta pel·lícula com a directora, Women Talking, un drama que adapta la novel·la de Miriam Toews. Polley també n’ha escrit el guió.

La pel·lícula, encara que no ho sembli, està ambientada el 2010 i es basa en fets reals. Concretament, explica la situació d’un grup de dones que formen part d’una colònia religiosa, apartada del món, que han patit violacions i agressions sexuals durant anys. Women Talking no és res més que els diàlegs que mantenen en una reunió d’amagat en un graner, en què discuteixen si no han de fer res i quedar-se com estan, quedar-se i lluitar o fugir. La conversa gira sobre els abusos sexuals que pateixen per part dels homes de la comunitat que les han drogat i violat.

Malgrat que les intencions són bones i el missatge molt potent, fracassa en la posada en escena i en un guió que no avança fins al desenllaç, ja que tota la pel·lícula dona voltes sobre la mateixa idea. La direcció no és capaç de donar dinamisme a la pel·lícula que peca d’avorrida, fruit d’aparcar la part de suspens present a la novel·la que queda aparcada en aquesta adaptació que es concentra només en el debat filosòfic, restant-li tensió i intriga. Sobre la conversa, resulta especialment interessant quan parlem de com han de relacionar-se amb els seus fills mascles perquè no es converteixin en monstres d’adults i fins a quina edat poden confiar en els seus propis fills.

El millor és el treball de les actrius Rooney Mara, Claire Foy, Jessie Buckley i Frances McDormand. Sort d’elles que amb la seva empenta i magnífiques interpretacions ens mantenen atents.

L’aposta visual és curiosa. El color de la pel·lícula està apagat i crea unes tonalitats grises molt a prop del blanc i negre. No li he trobat el sentit narratiu i a final aquesta aposta estètica resulta pretensiosa.

La part final millora i és que qualsevol cosa que sigui diferent del que hem vist i escoltat durant una hora i quart és benvingut. Una llàstima, perquè els temes que debaten són molt interessants, però exposar-ho com una classe magistral no funciona com a pel·lícula, ja que resulta molt discursiva i poc suggerent.

T'ha agradat? Comparteix-lo!

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Search

Últimes ressenyes

Paddington in Peru

Dougal Wilson pren el relleu de Paul King, director de les dues primeres pel·lícules. El resultat es tradueix en la pèrdua de la capacitat de

The Fantastic Four: First Steps

Després d’anys d’intents fallits i adaptacions desiguals, Marvel per fi ha trobat la fórmula per portar Els Quatre Fantàstics al cinema com es mereixen. Aquesta

A Complete Unknown

James Mangold (Indiana Jones i el dial del destí, A la corda fluixa) dirigeix aquest biopic sobre Bob Dylan, que abasta des de principis fins

September 5

Fantàstica cinta periodística que encaixa com un guant amb Munich de Steven Spielberg. De fet, és la mateixa història, però vista des del punt de

Hell of a Summer

Els joveníssims actors Finn Wolfhard i Billy Bryk també tenen inquietuds darrere la càmera. Bryk va participar en un curt dirigit per Wolfhard i, junts