Warcraft: El origen

Duncan Jones, fill de David Bowie, i responsable de pel·lícules tan estimulants com Moon i Código fuente, ha estat la persona que ha portat a la gran pantalla l’adaptació del famós videojoc de Blizzard Enterteinment. El resultat, una horrorosa pel·lícula que mata qualsevol possibilitat de convertir-se en franquícia i en la qual Jones es desprèn de tot allò positiu, que era molt, que havíem vist a les seves pel·lícues. Ha estat un clon malvat de Jones qui ha dirigit Warcraft: El origen? Seria una explicació més que plausible davant l’ensorrament creatiu, interpretatiu i cinematogràfic que significa el seu visionat.

La pel·lícula ens presenta el pacífic món d’Azeroth, que està apunt d’entrar en guerra i enfrontar-se amb uns orcs que han creuat el portal que els portat allí. Els orcs són guerrers que han deixat enrere un món moribund i estan disposats a morir per colonitzar noves terres. Humans i orcs lluitaran, uns per fer front a la destrucció i els altres a l’extinció. El líder dels humans és Sir Anduin Lothar (Travis Fimmel) i el líder dels orcs Llop Gèlid (Toby Kennell). La resta del repartiment el formen Paula Patton, Ben Foster i Dominic Cooper. No exagero quan afirmo que tots ells estan pèssims. La direcció d’actors ha estat inexistent i cap d’ells devia saber què tenia davant més enllà de metres de croma.

A Warcraft li manca ànima i cap personatge arriba a importar a l’espectador, amb excepció de la família orc, que en realitat són personatges digitals. Els efectes canten molt i els diners invertits no justifiquen aquest despropòsit. Tots sembla de dibuix i en cap moment et creus res d’aquesta pel·lícula que acaba consumida pel CGI i no pas pels orcs.

Warcraft beu descaradament d’elements d’El senyor dels anells i Joc de trons, però esdevé una sèrie B de fantasia heroica al més pur estil Dragones i mazmorras o Eragorn. Jones ha volgut dotar-la d’èpica, però ha resultat un bunyol que no hi ha per on agafar-lo. En teoria el jove realitzador tenia que deixar algun tipus d’empremta, però aquest sembla haver estat consumit literalment per l’estudi ja que no es nota res de qui va dirigir Moon, una pel·lícula, recordem, feta íntegrament en maquetes, que contrasta amb aquesta, plena d’efectes digitals, a més de dubtosa qualitat. Lamentablement aquí ni tan sols es pot aplicar allò de “com a mínim ha estat distreta” ja que l’avorriment està garantit.

T'ha agradat? Comparteix-lo!

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Search

Últimes ressenyes

Don’t Move

Pel·lícula de terror de baix pressupost dirigida per Brian Netto i Adam Schindler, una parella de realitzadors descoberta per Sam Raimi, que ja havia dirigit

The Dead Don’t Hurt

Segona pel·lícula com a director de Viggo Mortensen després de Falling, en què també el veiem davant de la càmera. En aquesta ocasió es tracta

The Monkey

Osgood Perkins, recentment arribat d’un dels èxits del cinema de terror de la passada temporada amb Longlegs, sorprèn amb The Monkey, adaptació d’un relat curt

Nosferatu

Quarta pel·lícula de Robert Eggers, un dels millors directors de la nova fornada. Després de debutar el 2015 amb The Witch, va passar-se de frenada

Mickey 17

Següent pel·lícula de Bong Joon-ho després del gran èxit de 2019, Paràsits, amb la qual va guanyar l’Òscar. Mickey 17 adapta el llibre Mickey 7