Melanie. The Girl With All the Gifts

Queda alguna cosa nova a explicar en el gènere zombi? Aparentment semblaria que no, però Melanie. The girl with all the gifts dóna un gir al gènere, que es fa visible sobretot en el principi com al final de la pel·lícula.

L’argument gira al voltant d’uns metges busquen una cura a una apocalipsis zombi que amenaça la humanitat. La infecció ha sorgit en el fetus matern creant que els nens que neixen siguin híbrids entre humans i zombis. La seva personalitat més fosca apareix quan oloren carn humana.

Colm McCarthy, qui ha dirigit en algunes de les produccions televisives d’èxit com Sherlock o Dr. Who, dirigeix el seu segon llarg després que al 2010 ho fes amb Outcast. L’escriptor és el guionista de còmics Mike Carey que adapta la seva mateixa novel·la i que els seguidors de Marvel el recordaran pels còmics dels X-Men.

La protagonitzen Gemma Arterton, Glenn Close i la jove debutant Sennia Nanua, que es va endur el premi a la millor actriu en el Festival de Sitges. Un repartiment d’allò més encertat i actriu. Qui s’hauria atrevit a dir fa uns anys que Glenn Close protagonitzaria una cinta de zombis.

Melanie. The girl with all the gifts proposa un debat interessant entre l’evolució i la cura, al mateix temps que planteja els mateixos dilemes morals com els del còmic The walking dead, sobre qui són realment els dolents, els humans o els zombis. Però les arrels de la pel·lícula les hem d’anar a buscar en George Romero que és l’autèntic referent en la construcció del relat. Si Romero buscava metàfores socials, Melanie aposta més per l’humanista amb aquests nous infants nascuts zombis.

El toc british de la pel·lícula queda patent en les escenes militars que ens recorden poderosament a les de 28 días después, però aquí no estem davant d’infectats que es mouen a tota velocitat. Són zombis respectuosos amb el concepte que va plantejar el mestre Romero.

No deixeu escapar aquesta pel·lícula i deixeu-vos endur per la originalitat d’aquesta història tan ben acabada.

T'ha agradat? Comparteix-lo!

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

Últimes ressenyes

Tetris

El Tetris és un dels millors videojocs de la història. No només és entretingut, encaixar les peces i fer Tetris és tremendament addictiu. Quan aquest

John Wick 4

Chad Stahelski i Keanu Reeves tanquen la saga John Wick en aquesta quarta entrega que havien de ser dues pel·lícules i que s’ha quedat en

The Sea Beast (El monstre marí)

Bonica pel·lícula d’aventures que barreja conceptes de Pirates del Carib, Master and Commander, Moby Dick i Com ensinistrar un drac, amb una animació espectacular i

To Leslie

Pel·lícula independent americana dirigida pel debutant Michael Morris en la que és la seva primera pel·lícula després de rodar molts anys capítols de sèries de