El contable

Ben Affleck interpreta a Christian Wolff, un geni de les matemàtiques que pateix un tipus d’autisme que li fa sentir més afinitat pels números que per les persones. Wolff es dedica a maquillar els números de perilloses organitzacions criminals. Quan els agents del Tresor li comencen anar al darrere, decideix agafar un client legal, una empresa de robòtica d’última generació. En aquesta empresa descobrirà una discrepància de milions de dòlars que posarà en perill la seva vida i l’obligarà a treure un aspecte ocult i perillós de la seva personalitat.

Acompanyen a Affleck un grapat d’actors interessants com Anna Kendrick, J.K. Simmons i John Bernthal. La direcció ha anat a càrrec de Gavin O’Connor, mentre que el guió ha anat a càrrec de Bill Dubuque, responsable d’El juez.

El primer que cal tenir clar perquè es pugui gaudir la pel·lícula és que aquesta no busca res més que ser un entreteniment. És cert que hi ha un canvi de to a mitja pel·lícula i que passa de ser Una mente maravillosa a Misión imposible. No us escarrasseu en trobar un sentit a això perquè no en té, però per altra banda resulta tremendament entretinguda. Les casualitats que es succeeixen en cadena són directament impossibles, però necessàries per crear les situacions efectives que desitja el director. El truc està en descobrir que aquesta pel·lícula, aparentment seriosa, no vol ser res més que un entreteniment d’acció. Sobta també que el guió, per estructura, no sigui gens convencional.

El contable és un actioner del tipus que els anys 80 protagonitzaven Stallone i Schwarzenegger. Què s’esperaven trobar-hi aquells que han escrit crítiques tant negatives d’una pel·li que es diu El contable i que en el cartell veiem a un tipus quadrat amb un rifle que ocupa mitja fotografia?

T'ha agradat? Comparteix-lo!

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Search

Últimes ressenyes

Don’t Move

Pel·lícula de terror de baix pressupost dirigida per Brian Netto i Adam Schindler, una parella de realitzadors descoberta per Sam Raimi, que ja havia dirigit

The Dead Don’t Hurt

Segona pel·lícula com a director de Viggo Mortensen després de Falling, en què també el veiem davant de la càmera. En aquesta ocasió es tracta

The Monkey

Osgood Perkins, recentment arribat d’un dels èxits del cinema de terror de la passada temporada amb Longlegs, sorprèn amb The Monkey, adaptació d’un relat curt

Nosferatu

Quarta pel·lícula de Robert Eggers, un dels millors directors de la nova fornada. Després de debutar el 2015 amb The Witch, va passar-se de frenada

Mickey 17

Següent pel·lícula de Bong Joon-ho després del gran èxit de 2019, Paràsits, amb la qual va guanyar l’Òscar. Mickey 17 adapta el llibre Mickey 7