Cavernícola

Nova pel·lícula dels estudis d’animació britànics Aardman, responsables d’èxits com Wallace & Gromit i El xai Shaun. Nick Park dirigeix aquesta història sobre els orígens prehistòrics del futbol, animada amb figures de plastilina i stop-motion.

La part més meravellosa de la pel·lícula és l’utilització d’una tècnica tan artesanal com figures de plastilina amb defectes animades per stop-motion. Aardman continua anant a contracorrent i esperem que continuï fent-ho. És fantàstic veure encara la marca dels dits en les figures protagonistes. Però la tècnica també avança i el conjunt es veu millorat en algun moment puntual, sobretot en els fons, per animació digital. El conjunt és una meravella imperfecta.

La història és bàsicament una comèdia que agafa referents de la prehistòria i en fa un poti-poti sense cap tipus de rigor científic ni històric. Barreja dinosaures amb homínids, l’edat de pedra amb la del bronze i moltes altres incoherències al servei del relat. Hi haurà una feina didàctica per part de les famílies que hi portin la mainada que els hi hauran d’explicar que això no va anar així precisament.

Pel que fa al guió, es tracta d’una comèdia sobre el futbol. La típica història de l’equip petit, però voluntariós, que haurà de derrotar al gran i prepotent. En aquest cas els equips estan formats per persones de l’edat de pedra contra l’edat de bronze. L’antic contra el nou.

La proposta és divertida i entretinguda, però la seva brillantor està lluny de la darrera producció de la companyia, El xai Shaun: La pel·lícula. Cavernícola és una pel·lícula de poques pretensions que només busca que l’espectador s’ho passi bé i rigui una estona, i això ho aconsegueix amb escreix. El tipus d’humor és amable i bastant blanc, i es val d’elements que sempre funcionen, però li manca l’originalitat i sornegueria d’El xai Shaun, Wallace & Gromit i Chicken run.

T'ha agradat? Comparteix-lo!

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Search

Últimes ressenyes

Don’t Move

Pel·lícula de terror de baix pressupost dirigida per Brian Netto i Adam Schindler, una parella de realitzadors descoberta per Sam Raimi, que ja havia dirigit

The Dead Don’t Hurt

Segona pel·lícula com a director de Viggo Mortensen després de Falling, en què també el veiem davant de la càmera. En aquesta ocasió es tracta

The Monkey

Osgood Perkins, recentment arribat d’un dels èxits del cinema de terror de la passada temporada amb Longlegs, sorprèn amb The Monkey, adaptació d’un relat curt

Nosferatu

Quarta pel·lícula de Robert Eggers, un dels millors directors de la nova fornada. Després de debutar el 2015 amb The Witch, va passar-se de frenada

Mickey 17

Següent pel·lícula de Bong Joon-ho després del gran èxit de 2019, Paràsits, amb la qual va guanyar l’Òscar. Mickey 17 adapta el llibre Mickey 7