Aftersun

És increïble com una cineasta com Charlotte Wells ha aconseguit explicar-nos aquesta història amb tants matisos en la que ha estat la seva primera pel·lícula.

Aftersun ens explica la història de Calum i Sophie, pare i filla, escocesos, que passaran unes vacances assolellades a la costa de Turquia en els anys noranta. Aftersun no té una estructura narrativa clàssica d’inici, nus i desenllaç. Està feta a partir de moments en aquestes vacances, de tal manera que puguem fer un retrat dels personatges. La manera de mostrar-ho visualment tampoc és la tradicional. Combina gravacions fetes amb una càmera miniDV, escenes oníriques que tenen lloc en una rave i pinzellades des del present d’una Sophie adulta que mira les cintes a la recerca de respostes més enllà dels records. El joc de la càmera i la percepció d’unes mateixes imatges des del punt de vista d’una nena i del d’una adulta és la clau de la pel·lícula.

Aftersun és d’aquelles pel·lícules en què no s’explicita res, però que hi és tot quan ens mostra alguns moments, converses i actituds del pare. D’aquesta manera ens anirem construint un personatge que sabrem que està separat, que va ser pare molt jove i que actualment té problemes econòmics, per dir el més evident sense entrar en els espòilers. Tot està ple de detalls i moments que fan que siguem nosaltres els que hàgim de construir la narració. Superficialment, pot fer la sensació que no passa res rellevant, però és tot el contrari. Darrere les estones a la piscina, els balls en l’hotel, els banys de fang, la visita a la botiga de catifes i els moments de videojocs de l’hotel hi trobem moments que els pares fan avergonyir els fills o com la nena, mira i observa als adolescents desitjant créixer.

La interpretació de Paul Mescal és prodigiosa. Ell està amb la seva filla i davant d’ella sempre intenta mostrar la millor cara, protegint-la dels problemes personals. La dinàmica entre ell i la nena, Frankie Corio, funciona de meravella. Et creus de seguida que són pare i filla de veritat. Tenen moments molt tendres i les converses entre ells són apassionants. Parlen de tot, de relacions, de primers amors i drogues. L’actitud del pare és sempre exemplar, d’aquí que acabis estimant als dos personatges. Els diàlegs dels dos estan molt ben escrits i la seva relació desprèn realisme i tendresa. Callum la troba molt a faltar, ja que es va traslladar a Londres després de la separació, mentre que Sophie viu amb la seva mare a Escòcia.

Aftersun és una pel·lícula melancòlica, poètica i trista, tot i que està plena de moments bonics i alegres. És un d’aquells títols que li dones voltes i que t’acompanyen malgrat que hagin passat un grapat de dies. Caldrà estar molt atents al que ens presenti Charlotte Wells d’aquí en endavant. S’ha guanyat tota la nostra atenció.

T'ha agradat? Comparteix-lo!

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Search

Últimes ressenyes

The Monkey

Osgood Perkins, recentment arribat d’un dels èxits del cinema de terror de la passada temporada amb Longlegs, sorprèn amb The Monkey, adaptació d’un relat curt

Nosferatu

Quarta pel·lícula de Robert Eggers, un dels millors directors de la nova fornada. Després de debutar el 2015 amb The Witch, va passar-se de frenada

Mickey 17

Següent pel·lícula de Bong Joon-ho després del gran èxit de 2019, Paràsits, amb la qual va guanyar l’Òscar. Mickey 17 adapta el llibre Mickey 7

Companion

Companion és dirigida per Drew Hancock, productor de Barbarian, que també ha escrit aquesta pel·lícula, una obra que barreja diferents gèneres i ofereix diversos girs

Transformers One

En esgotar-se la fórmula de les pel·lícules d’acció real de Transformers després de cinc entregues dirigides per Michael Bay, un spin-off de Bumblebee que aportava